Capacidades de aprendizaje en estudiantes de Diseño de Modas enfocadas a la responsabilidad social. Una mirada desde los principios de Gagné

Capacidades de aprendizaje en estudiantes de Diseño de Modas enfocadas a la responsabilidad social. Una mirada desde los principios de Gagné

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Juliet Dayana Donoso Bolaño

Abstract

This article aims to analyze the educational context of the students of the career of Fashion Design, through the theory of learning abilities of Robert Gagné (1975) and the need to carry out interdisciplinary models in spaces of experiential observation, taking advantage of human and technological resources, that allow to expand the opportunities of transformation, sensi­tizing the designer to the particularities of the other, that leads to the stren­gthening of your own knowledge to produce new methodologies that lead you to improve your cognitive, professional and personal experience with global social and cultural situations. To this end, the descriptive qualita­tive methodology is addressed, which allows the interpretation of facts and conditions.

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Author Biography (SEE)

Juliet Dayana Donoso Bolaño, Corporación Unificada Nacional de Educación Superior

Doctoranda en Ciencias de la Educación, magíster en Docencia e Investigación Universitaria, especialista en Docencia e Investiga¬ción con énfasis en Pedagogía, profesional en Diseño de Modas y Textiles. Docente investigadora de la Escuela de Comunicación y Bellas Artes de la Corporación Unificada Nacional de Educación Superior (CUN), Programa de Diseño de Modas. Contacto: juliet_donoso@cun.edu.co