Digital marketing for the promotion of sites with tourist resources
Marketing digital para la promoción de sitios con recursos turísticos
Main Article Content
Abstract
Tourism marketing is based on the strategic offering of services or products that effectively meet consumer expectations, through the implementation of integrated strategies aligned with the latest industry trends. Its primary goal is to deliver a high-quality experience that fulfills both the needs and desires of the target audience. This review aims to analyze the significance of digital marketing tools in the selection and promotion of tourist destinations that seek to attract the growing global flow of travelers. Digital technologies enable prospective tourists to access detailed information about a destination’s attractions prior to planning their trip, making a reservation, or physically visiting the location.Among the findings of the study, it is emphasized that the universal applicability and adaptability of digital tourism advertising strategies facilitate their implementation in cities of varying sizes—large, medium, and small. Consequently, it is concluded that the key factor is not merely the availability of technological tools, but rather the strategic way these tools are utilized to develop effective promotional campaigns.
Downloads
Article Details
References (SEE)
Andrade, D. (2020). Estrategias de marketing digital en la promoción de Marca Ciudad. Revista EAN, (80), 59-72. http://www.scielo.org.co/pdf/ean/n80/n80a05.pdf
Bravo, A. (2021). Impacto del marketing digital en las pymes del Emporio Comercial Gamarra-Lima 2019 -2020. Horizonte Empresarial, 8(1), 238-248. https://doi.org/https://doi.org/10.26495/rce.v8i1.1626
Cantillo, A., Patiño, M., & Vargas, F. (2020). Influencia de las tecnologías de la información y la comunicación y del marketing digital en el turismo de Santa Marta. Revista TURPADE, 7(12), 117-126. https://revistaturpade.lasallebajio.edu.mx/index.php/turpade/article/view/50
Carrasco, T. (2019). Marketing digital como una estrategia para el turismo. Explorador Digital, 2(4), 20-33. https://doi.org/https://doi.org/10.33262/exploradordigital.v2i4.338
Fernández, G., Carrera, F., Arcos, G., & Molina, I. (2022). Marketing 4.0 orientado al turismo comunitario en la provincia de Tungurahua. Pro Sciences: Revista de Producción, Ciencias e Investigación, 6(43), 166-175. https://doi.org/https://doi.org/10.29018/issn.2588-1000vol6iss43.2022
Garcés, L., Cardona, S., Benjumea, M., Arenas, A., Espinoza, J., Garcia, E., Valencia, Alejandro, Bermeo, C. (2022). Tendencias en el uso del marketing digital en el sector turismo: una perspectiva bibliométrica. RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, (50), 631-643. https://scielo.pt/pdf/rist/n50/1646-9895-rist-50-73.pdf
Guerrero, D., Díaz, F., Serrano, B., González, M., & López, L. (2022). Una mirada al marketing digital en el sector privado en el destino turístico Holguín. ALCANCE Revista Cubana de Información y Comunicación, 11(28), 71-86. http://scielo.sld.cu/pdf/ralc/v11n28/2411-9970-ralc-11-28-71.pdf
Guisado, S., Bermeo, M., & Valencia, A. (2021). Factores determinantes para la adopción del marketing digital en pymes: un estudio exploratorio. Semestre Económico, 24(57), 217-237. https://doi.org/https://doi.org/10.22395/seec.v24n57a11
Hernández, D. (2022). Estrategias de marketing digital para empresas de ecoturismo en Santander, Colombia. TURYDES: Revista sobre Turismo y Desarrollo local sostenible, 15(32), 18-35. https://doi.org/https://doi.org/10.51896/TURYDES/GOAX4377
Llontop, V. (2021). El marketing digital y la promoción del turismo local. Revista de Ciencias Empresariales. Business Innova Sciences, 2(2), 52-64. https://doi.org/https://doi.org/10.58720/bis.v2i2.39
Mendes, G., Biz, A., & Gândara, J. (2019). Innovación en la promoción turística en medios y redes sociales. Un estudio comparativo entre destinos turísticos. Estudios y perspectivas en turismo, 22(1), 102-119. https://www.scielo.org.ar/pdf/eypt/v22n1/v22n1a06.pdf
Mera, C., Cedeño, C., Mendoza, V., & Moreira, J. (2022). El marketing digital y las redes sociales para el posicionamiento de las pymes y el emprendimiento empresarial. Revista Espacios, 43(3), 27-34. https://doi.org/10.48082/espacios-a22v43n03p03
Mera, J., Jácome, G., Castillo, B., Rivadeneira, F., & Mendoza, M. (2023). Herramientas tecnológicas en el marketing digital de las pymes. Chone, Ciencia Y Tecnología, 1(2), 1-12. https://cct-uleam.info/index.php/chone-ciencia-y-tecnologia/article/view/43
Pedreschi, R., & Nieto, O. (2021). El marketing digital como estrategia para las Pymes en el distrito de Aguadulce. Revista Científica Guacamaya, 6(1), 120-139. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=9598906
Pitre, R., Builes, S., & Hernández, H. (2021). Impacto del marketing digital a las empresas colombianas emergentes. Revista Universidad y Empresa, 23(40), 1-20. https://doi.org/https://doi.org/10.12804/revistas.urosario.edu.co/empresa/a.9114
Velasteguí, E., & Sigcha, P. (2019). Marketing digital como una estrategia para el turismo. Visionario Digital, 1(3), 55-68. https://doi.org/https://doi.org/10.33262/visionariodigital.v1i3.259