Historias de amor: creando lazos entre empresarios locales y la academia

Historias de amor: creando lazos entre empresarios locales y la academia

Main Article Content

Luisa María Reinoso Rojas
Nathaly Andrea Tocora Zea

Abstract

A global problem, the academic field and business environment of the region meet in the musical capital of Colombia, Ibagué, with the aim of raising alternatives to the fast fashion that reigns in society. After joining Fashion Revolution Day as volunteers, they began to use information, communication
and social media technologies to adapt their “Love Stories” strategy. Citizen participation exercises allow the community to observe its own problems from an investigative perspective, find solutions and, with a real work base, impact fashion creation processes. This would make a real
counterweight to fast fashion, as well as extend the life of their products by tying them to stories that drive local shopping.

Keywords

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Author Biographies (SEE)

Luisa María Reinoso Rojas, Corporación Unificada Nacional de Educación Superior (CUN)

Diseñadora de Modas de la Corporación Unificada Nacional de Educación Superior (CUN), regional Tolima. Maestranda en Imagen y Relaciones Públicas de la Universidad Madero (Puebla-México). Docente titular de la CUN en el programa Diseño de Modas. Forma parte del equipo de investigación para la escuela de comunicación y Bellas Artes CODIM.

Nathaly Andrea Tocora Zea, Corporación Unificada Nacional de Educación Superior (CUN)

Estudiante del programa Diseño de Moda de la Corporación Unificada Nacional de Educación Superior (CUN), regional Tolima. Integrante activa del semillero de investigación Moda Ética (SIME).